22 september 2011

Lax i ugnen

Hejsan!

Igår åt vi lax i ugnen och potatismos till, det är ju bara fööör gott!!

Bildbeviiiiiis...

Här har vi en del av ingredienserna.

Ääääälskar Citron ♥

Här har vi nu hela läckerheten :)
Ännu lite smör och matlagningsgrädde på och så in i ugnen ;D
Jag tycker att ugnslax alltid är gott, ingen skillnad hur man tillagar den, men till mina favoriter hör speciellt den här varianten som jag lagade igår. Jag älskar alltså citron. ♥ Och citron + lax(fisk) är bara för gott!! Det passar så bra ihop. 

Här har jag då alltså satt på dill, gräslök, salt, pepparblandning, citronpeppar, lök och citronskivor. Tillsist satte jag smörklickar och matgrädde på fisken och sen in i ugen på 200 grader i ca 25min. Potatismos där emot vet vel alla hur man gör... Potatis, mjölk, salt, smör... :) Sen drack vi citronvatten till maten, så det blev verkligen mycket citron :DD

Det var mitt lilla mat-tips för idag! 
Har ni något bra tips på hur man kan laga god ugnslax? ;)

// Hebbinen ♥

2 kommentarer:

  1. Om ja sku ha veta att du lagar ugnslax sku ja ha vari där utanför din dörr igår o dregla genom postluckan o hoppats på att bli insläppt! ;P

    SvaraRadera
  2. Oi, ugnslax är ett av det bästa som finns och just med citron! :)

    SvaraRadera