14 september 2011

Autumn is here ♥

Hej allihop!

Nu har nog hösten verkligen kommit, värsta stormen hade vi här i Esbo idag på morgonen då jag skulle till skolan. Det ösregnade och stormade på samma gång, ni kan tänka er hur det såg ut när jag spatserade till tåget, då paraplyet flyger hit och dit och jag försöker hålla paraplyet någorlunda på plats att det lite skulle skydda mot regnet ;'D


Märkte idag att inredningstidningarna, som nu har kommit ut, har massor med höst-insprerad inredning. Hade nästan lust att köpa hem en av varje tidining, men det blev inte riktigt så, som tur ;) Jag tycker att hösten är jätte mysig och fin då bladen ändrar färg till allamöjliga röda och gula nyanser, då man får börja använda halsduk och varma tröjor etc. Men sen då den perioden är förbi och alla blad har fallit till marken och det börjar bli grått o dystert, ja då tycker jag inte om hösten mera... Sen önskar jag bara att det skulle komma snö som piggar upp lite :)

På veckoslutet hade vi mycket besök av släktingar. Min mamma och mina två systrar var hela veckoslutet här och det var jätte mysigt att ha dem här, hoppas att de snart kan komma på nytt, vid lillajul kanske :) Nej men hjälp, här sitter jag o tänker på lillajulen ren ;P På söndagen kom en del av min pojkväns familj hit och vi firade hans namnsdag tillika :) Till namnsdagskaffet bakade vi tillsammans en Cheesecake som var jätte god. Sätter receptet i ett nytt inlägg åt er. Det här inlägget blir så långt annars ;) Jag diggar Cheesecakes jätte mycket, för man kan ändra receptena enligt egen smak, de gillar jag :)


Ikväll kommer det förresten Kiinteistökuningatar Kaisa-programmet som jag bara måste se :) Jag kan inte förklara varför men jag tycker om det programmet. Jag tror att det är ett sådant program som man endera tycker jätte mycket om, eller så tycker man inte om det alls. Men som tips alltså, idag klockan 21:00Liv-kanalen kommer det. Ha en trevlig fortsättning på denna stormiga dag! :)

// Hebbinen ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar