10 juli 2011

Sommar med Ernst = Sommar ♥

Tjenare!

Ernst Kirchsteiger (från programmet Sommar med Ernst)

Det var ett tag sen jag senast hörde av mig något här på bloggen. Mitt liv just nu består mest av sommarjobb och dagarna bara flyger iväg känns det som. När jag kommer hem från jobbet vill jag bara ta det lugnt och vara utomhus så mycket som möjligt. Mitt jobb består ganska mycket av att sitta framför datorn hela dagen, så det sista jag vill göra när jag kommer hem är att just sitta vid datorn.

Ernst Kirchsteiger

Ett absolut favoritprogram på tv:n just nu är Sommar med Ernst. Kommer på sverigestv 4 på torsdagar kl. 21. Man får värsta sommarkänslan när man ser på programmet. Ernst lagar god mat, pysslar lite med det ena och det andra som hör sommaren till, renoverar och inreder ett hus tillsammans med två andra byggare och fixar mycket i trädgården gör han oxå. Summasumarum ett mycket mångsidigt program. Det som är pricken över i:et i detta program är just att Ernst är programledare, vågar nästan säga att ingen annan skulle kunna ta över hans plats i programmet, eller då skulle programmet inte vara lika bra helt enkelt. Ernst är så härligt naturlig, glad och positiv, och hans röst e så lugn på nåt sätt. Rekommenderar verkligen detta program :) Synd att det kommer endast en gång i veckan, men kanske lika bra det så blir det inte för mycket stirrande på dumburken ;)

Ha en skön sommar alla ni!

// Hebbinen ♥

5 kommentarer:

  1. Kikar in och säger Hej! :) Hittade din blogg på bloggtoppen!
    Ernst är en av mina favoriter också! Sommar med Ernst e ett så härligt program!

    Hoppas du har en skön sommar!

    kram Linda

    SvaraRadera
  2. Jo, de e verkligen fint i Versailles! :) Värt att se, så åk dit om du bara har chansen! :)

    Jo, de e väl riktigt bra med mig. Trivs jättebra här! :) Hur e de me dej då? <3 Har int hört från dej på länge heller :/

    SvaraRadera
  3. Ernst är BÄst ! :) Favorit hemm hos oss med ;) Mycket trevlig blogg du skriver, så ett Hej från mej med ! :) Teresa

    SvaraRadera
  4. Oh herregud, du ska flytta dit! Va roligt! :D Men tråkigt att du flyttar så långt bort från oss :( Så du slapp in ti nån skola där? :) Jag beslöt mej för att stanna kvar i Åbo, på mattan. Tänker kanske int läsa så många mattakurser, men ja tänker ta lite random kurser för att kanske komma fram till va de e som jag vill göra. :) Så jag tar de lite som ett "mellanår" på sätt o vis!

    SvaraRadera
  5. Jo, jag vet. Ja hade en likadan press ifjol också. Från alla håll fick jag höra "Börja studera nu, annars blir du lat o blir aldrig klar!", så ja gjorde som ja gjorde o lyssnade int på mej själv o vad ja själv ville. Men nu har ja lärt mej att lyssna på mej själv o gå min egen väg, så hoppeligen blir det bra i slutändan! :)
    O grattis till studieplatsen! <3 :D De blir säkert riktigt bra! :) Vart i Esbo ska ni flytta?
    O joo, de låter som en jättebra idé att vi alla träffas sen när jag e tibaka i Finland! O så måst jag sen nån gång få komma o hälsa på er när ni har gjort er hemmastadda i Esbo, om de bara går för sej? :)

    SvaraRadera