03 augusti 2011

Igår for första flyttlasset iväg :)

Hej allesammans!

Vårt hus

Det var ett tag sen, igen ;) Nu då det är sommar, och det helatiden händer något tycker man ju att man skulle ha hur mycket som helst att skriva om, och det har jag oxå, men jag får bara inte något inlägg gjort :)

Ivarjefall, så ska vi flytta med min pojkvän :) Vi fick nycklarna igår, så min pojkvän och två kompisar hjälpte till att flytta allting till den nya lägenheten medan jag var på jobb. Det kallar jag bra betjäning ;) Men jag sköter packandet, städandet, uppackande, inredning etc. så visst blir arbetet jämt fördelat.

På veckolsutet skall vi fara till IKEA o shoppa för en ganska stor peng, det nya hemmet behöver en massa saker, bl.a. ny soffa och alltmöjligt annat smått och gott. Som studerande får man nöja sig med IKEA möbler och dyligt, inte för att svartmåla det på något vis, det mesta jag har köpt därifrån har jag varit supernöjd med, men nog har IKEA också sina brister.

Lite om lägenheten ännu, huset är byggt 2010 och ligger på en ganska lugn plats i Esbo. Lägenheten har 2 rum och kök + inglasad balkong och BASTU!! <3 Kan knappt vänta tills jag får bada bastu hur ofta och hur mycke jag vill :) (har inte bastu i huset där vi bor nu).

Sköt om er nu alla, desto mer har jag inte att berätta för er för tillfället, hörs igen sen då det har kommit något nytt om flytten :)

// Hebbinen ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar