24 oktober 2011

Tonnfiskpaj

Sista dagen ledigt idag! Skall njuta för fullt nu :)

Vi var med sambon till butiken idag och inhandlade en hel del :) Eftersom han inte har varit så aktiv att gå till butiken under veckan jag var borta var kylskåpet ganska tomt då jag kom hem på lördagen ;D

Idag passade jag på att göra tonnfiskpaj. Gjorde så att jag tog inspiration från olika resept och så blev det lite av min egen variant istället :) Så slö var jag att jag inte orkade göra eget pajbotten, utan köpte färdigt pajbotten från butikens frysskåp istället :) Receptet och bilder får ni här nedan...



Här har vi först en del av ingredienserna :) Som sagt använde jag färdigt pajbotten. Jag tryckte ut degen i pajformen.










På med tonfisk (1 burk använde jag, kan eventuellt använda 2 om man vill ha lite mera), zuccini, fetaost och rödlök. En halv zuccini och en liten rödlök blev riktigt passligt.







Sedan på med matgrädde (en burk, 2 dl), ägg, salt, peppar, creme bonjour (med smak av soltorkade tomater) och sen till sist ost på och in i ugnen på 225 grader i ca 25 minuter.

Resultatet. Och helt gott blev det.

// Hebbinen ♥

1 kommentar: