23 oktober 2011

Länge sen sist

Det har varit ett litet uppehåll i bloggandet nu, skyller på det att jag har varit ledig. Nu är jag hemma igen, vilket på ett sätt är helt skönt, men det var inte det lättaste att säga hejdå till alla, kommer att sakna dem ♥ Det är nämligen en tid nu igen tills jag kommer att få träffa alla igen.

Fina dynor hittade jag i Masku. Passar kanske på att köpa dem här i Esbo.

Det har faktiskt varit jätte skönt med höstlov. Så skönt det där då man får koppla av och välja att helt göra vad man vill eller helt enkelt inte göra någonting alls. Jag har dessutom lyckats koppla bort alla tankar som har med skola och skolarbeten att göra. Så skönt!

Blev oxå kär i den här dynan och lyktan. (oxå från Masku)

Jag är så glad över mitt höstlov. Fick umgås med familjen vilket jag inte har gjort på en lång tid (en månad kanske) ;D En månad är för mig en lång tid, eftersom jag är en sån familjemänniska som trivs med familj och släkt nära. Under den här veckan har jag blivit så bra omhändertagen av alla :) Jag har inte behövat laga mat och inte har jag behövat städa eller byka heller, allt har min kära mamma tagit hand om ♥ 

Även här en fin lykta och fina dynvar från Masku.

Mina vänner har jag oxå hunnit träffa :) Allting började bra med en jätte mysig filmkväll hos en av mina vänner. Tack P ♥ På måndagen besökte A och jag Loviisan Aitta. Om Loviisan Aitta kan jag säga så mycket att det var ett jätte mysigt och fint ställe med härliga produkter. Jag skulle ha haft lust att plocka med mig lite ett och annat därifrån, men med min budget var inte det möjligt (ganska dyrt ställe), alltså kom jag tomhänt därifrån, men min vän hittade nog några fynd därifrån. På hemvägen passade vi på att beöka Masku och Hong Kong ännu. Från Hong Kong hade till och med jag någonting med mig ut ;D Bilder på det senare. Efter den lilla roadtrippen for vi hem till min kompis för att kolla på hennes nya lägenhet, kan inte annat säga än WOW! :) Så fin va den. På lördagen for vi med samma vän till åbo centrum för att "shoppa" :) För min del blev det nog bara fönstershopping ;) Men hon hade nog med sig några kassar när vi styrde nosarna mot bilen :))

Den här härligheten kostade ca 100€ från Masku. Har inga planer på att köpa den, men om jag har tid över kanske jag pysslar ihop en liknande själv men till ett billigare pris! Love the idea

På fredagen hade jag som mål att hitta en halloween kostym åt mig. Vi skall nämligen ha halloween-party om två veckor :) Ser så fram emot det!
En sånhärn Halloweendräkt kom jag hem med.

Jag skall ta och njuta av två dagar ledigt ännu, sen blir det skola som gäller på tisdagen! (helt skönt nog att komma in i dom dagliga rutinerna igen)

// Hebbinen

2 kommentarer:

  1. Voi tack, Heebz! :) ♥

    Låter som att du hade ett kiva höstlov! :) Synd att jag inte kunde komma med på filmkvällen då :/

    SvaraRadera
  2. oj dendär ramjuttun e jätte kiva :)

    SvaraRadera