31 januari 2012

Lillskruttan ♥

Jag kan inte låta bli att sätta hit lite bilder på lillskruttan (bilder från uppfödaren).






Hon e bara för söt

Hon ha vuxit en hel del. På bilderna är hon 14 veckor gammal. Man får ju inte ge kattungarna nuförtiden förrän tidigast vid 12 veckors ålder, vilket jag egentligen tycker att e bra, men visst går man ju misste om den tiden då dom e super duper små ♥

Längtar efter mys på soffan tillsammans med henne, det att man får leka och busa med henne, det att hon sover med mig och S i vår säng, det att jag får gå ut och gå med henne då och då och få se henne ivrig och intresserad av allt som finns där ute. Egentligen längtar jag efter allt vad det innebär att ha katt.

endast 3 dagar kvar!!!

Hebbinen ♥

3 kommentarer:

  1. Voi gulle ändå! ♥ Vilken sötis! Oj ni kommer att ha en helt ljuvlig tid med lillskruttan! :) Jag visste inte att man inte får ta dem från mamman så sent! Jag tycker att vi brukade ge bort våra kattungar vid 8 veckor redan... Men det är nu typ 10 år sedan dess så saker o ting har väl ändrats... :P

    Svar: Jaa-a, man tycker riktigt synd om henne! Man vill ju henne bara väl men nog tycker man så synd om henne när hon riktigt skriker o sätter emot :/
    O tack! ♥

    SvaraRadera
  2. kom ihåg att hon är en raskatt och dom har helt annat beteende än så kallade normala katter.. tycker att man inte skall ha katt i koppel, men det är min åsikt. antingen innekatt eller så e dom ute.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har själv också alltid tykt att det är fånigt att ha katter i koppel (mest för att vi bara ha haft "normala" katter som ha fått gå ute fritt). Nu är det så att jag ivarjefall ha tänkt testa inomhus först hur hon reagerar på ett koppel och om jag då redan märker att dethär inte är hennes grej så får det räcka för henne att vara på balkongen och titta ut (inglasad balkong). Och ifall allt går bra och hon reagerar positivt på kopplet kan jag tänka mig att gå ut med henne. Jag har dock inte tänkt mig några långa promenader, utan bara här på vår innergård som är ganska sluten från omgivningen.

      Radera