30 januari 2012

Fyra dagar kvar...

Iiiiiiik, om fyra dagar har vi en katt! Jag längtar helt jätte mycke pÃ¥ att lillskruttan ska komma ♥ Men före hon kommer är det ju en massa man mÃ¥ste förbereda, här kommer en lista pÃ¥ vad vi har tänkt skaffa/har skaffat:

  • Kattmat
  • Kam + Karda
  • VattenskÃ¥l
  • MatskÃ¥l x2
  • KattlÃ¥da + spade
  • Underlag till matskÃ¥larna
  • Kattsand
  • Leksaker
  • Halsband
  • Flexi
  • Klosax
  • Klätterställning
  • Transportbur + Filt

Som ni kan se har vi alltså skaffat en hel del redan, vi var bl.a idag och köpte saker till katten. Jag är lite besviken på utbudet här i Helsingfors/Esbo faktiskt. Vi var till både Faunatar i Sello och Musti & Mirri i Forum och jätte dåligt med saker till katter hade dom. Slutade med att underlaget till matskålarna/vattenskålen köptes från Tiimari (en helt vanlig tablett alltså). Vattenskålen, matskålarna, kattlådan, halsbandet och flexin köptes från Stockmann.

Klätterställning har vi beställt frÃ¥n Hobbyhall, men den har inte kommit ännu. Transportbur har vi men den är hemma hos min mamma sÃ¥ hon lovade skicka den pÃ¥ posten till oss, tack mamma! Och filt till den har vi frÃ¥n tidigare. 

Bild på klätterställningen vi beställde.

När det kommer till klosax tycker jag att det är lite onödigt, hon kommer ju att få klätterställningen att skrapa på så att klorna hålls korta, men jag tänker förståss följa med hur hennes klor ser ut och märker jag då att de nog ändå behöver klippas så köper jag ju såklart klosax till henne.

Orsaken till att vi inte köpt kattsand ännu är för att jag ville höra med uppfödaren först vad hon är van vid så att vi eventuellt skulle kunna köpa samma.

Säg gärna till om det är något ni tycker att jag har glömt!


Hebbinen♥

3 kommentarer:

  1. Det verkar som om ni har tänkt på det mesta! :) Till en katt behöver man ju inte lika mycket som t.ex. till en hund, och om ni kommer på nåt först senare går det ju ganska snabbt att fixa det. :)

    Svar: Jag tror att problemen med Blogspot beror på min brandvägg, kom jag just på. Den har bråkat lite på sista tiden så jag tror de e därför...
    Sidu bara! DÃ¥ har vi ganska lika smak, hehe :D
    Jag Ã¥ker ti Frankrike 16.2, alltsÃ¥ om 2½ vecka!

    SvaraRadera
  2. Förresten.. Jag fundera på att komma till huvudstadsregionen nån dag före jag åker till Paris, så jag tycker det skulle vara roligt att träffas då, o kanske få se er lilla bebis! :D Hur skulle isåfall någon dag nästa vecka passa? :)

    SvaraRadera
  3. Va kiva! :D Jag prata med Yvonn o vi ska också ses, o sen ska ja också träffa en annan kompis. Så jag måst lite kolla med dom vilka dagar de passar o så :) Själv har jag ingen skillnad av dom dagarna, men hittills verkar måndan vara de bästa alternative! Men jag ska ta o kolla upp några saker ännu o så ser vi va som passar bäst :)

    SvaraRadera