20 juli 2012

Airisto

Igår var det fint väder första gången på länge. Solen lyste och det var faktiskt riktigt varmt ute. Jag passade på att efter jobbet ta Ronja o gå ut o gå med henne. Min morfar och mormor kom oxå med. Vi hade tidigare redan diskuterat om att gå ut och gå till Airisto, så dit for vi. Tidigare har jag nog varit där på området vid stranden, men aldrig gått och sett på stugorna som är byggda där nära. Ett år var det till och med asuntomessut där och inte var jag där då heller. Det var helt intressant att gå där omkring och titta på stugor och båtar. Hoppas jag själv oxå har råd med stuga och båt sen då jag är lite äldre. Synd bara att sommaren är så kort i Finland... dom som har båtar t.ex. har nog inte kunnat vara så mycket ut med båtarna den här sommaren.

google

Hoppas på ett soligt fint väder en längre tid framöver nu!
                                        I veckoslutet blir det grillfest! :)


Hebbinen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar