16 maj 2011

Mulen måndag

Tjolahopptjolahej allesammans! :)

Idag är det fortsättningsvis mulet och regnit väder här i Finlands skärgård. Satte just på brasan i köket, vilket härligt ljud det där förresten då det lite knastrar i kaminen då det brinner ♥ Ännu en dag med jobb har man bakom sig, trivs verkligen med mitt sommarjobb :) Efter jobbet for jag en sväng in till butiken Tre Små Rum, meningen var att bara gå och titta, men så shopping tokig som jag är måste jag ju köpa något ändå :) Efter att ha varit till den butiken gick jag ännu till blombutiken Liatris och köpte en lavendel. Genast då jag kom hem satte jag igång att få ihop något av det jag köpte, bilder på det nedan. Nu skall jag ta itu med städningen här hemma, kommer det kanske något roligt i tv:n ikväll? Man kan ju inte göra annat än att sitta inne då det är såhär dåligt väder...


Ha det så bra!

// Hebbinen ♥

2 kommentarer:

  1. Underbart med Lavendel:). Jag har en hel rabatt eller häck här hemma och nu väntar jag på juli när den blommar.
    Fin blogg:)
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Trevligt att du tycker om bloggen :) Det här är faktiskt min första lavendel, får se om jag klarar av att sköta om den tillräckligt bra :) Jag har också tänkt plantera den så att den hoppeligen fortsätter att växa nästa sommar igen :)

    SvaraRadera