24 april 2012

Solarium

Idag har jag för första gången i mitt liv varit i solarium. Efter skolan for Janika och jag till ett självbetjänings solarium som finns ganska nära vår skola. Tanken är att vi skall få en "pohja rusketus" innan resan. Dessutom får man färdigt ett litet skydd mot solen (så att man inte bränner sig så lätt) då man har gått på solarium en tid före resan. Ivarjefall där som vi gick rekommenderar dom att man skall börja gå på solarium två gånger i veckan ca 3 veckor före resan. Eftersom det var min första gång låg jag bara i solarium maskinen i 5 min och det var helt tillräckligt, tror knappast att jag skulle trivas där längre än typ 10 min max. Kunde bara inte slappna av där helt enkelt, fråga inte varför. För 5 min kostade det endast 2€, det kallar jag billigt! På fredagen skall vi besöka stället pånytt!

2 kommentarer:

  1. Haha:D man känner sig nog lite instängd där, men man blir nog van sen då man ha var några gånger:)

    SvaraRadera